zaterdag 9 januari 2016

Kleine-deukjes-dagen

Aangezien één van onze verzekeringen bij Centraal Beheer loopt, hebben wij in november 2015 een uitnodiging ontvangen voor de Kleine-deukjes-dagen. Wij konden voor één van onze auto's gratis drie deukjes (ter grootte van een twee euro munt) laten repareren. Ik was sceptisch, want er werd vermeld dat ik mijn groene verzekeringskaart moest meenemen. Waarom deze meenemen als het toch gratis is?

Toch hebben wij de verzekeringskaart niet nodig gehad. Op aandringen van manlief heb ik toch mijn auto opgegeven. En ik moet zeggen; van begin tot eind verliep alles vlekkeloos. Het was echt één groot feest met al die ballonnen en vrolijke gezichten.

Na de aanmelding ontvingen wij keurig een bevestigingsmail hoe laat wij werden verwacht. Bij aankomst werden wij vriendelijk verwelkomd met consumptiebonnen en werd de verwachte wachttijd aangegeven. Wij sloten aan bij één van de verschillende wachtrijen en tijdens het wachten kregen wij een lekker (zuur) appeltje aangeboden.

Het was echt indrukwekkend om te zien dat er in de hal zeker dertig tot vijftig auto's tegelijkertijd werden behandeld. Toen onze auto eindelijk klaarstond om te worden geholpen, was het even doorspreken om welke deuken het ging. Vervolgens leverden wij onze consumptiebonnen in voor wat te drinken en een appelflap of saucijzenbroodje. We waren nog bezig deze te nuttigen, toen de monteurs al aankondigden klaar te zijn. 

In mijn auto zaten drie deukjes. De één beter zichtbaar dan de ander. En allemaal hadden wij ze niet kunnen voorkomen. Eén deuk is ontstaan door hagel of steenslag. En de andere twee deuken zijn veroorzaakt door derden, die niet zo vriendelijk waren om hun contactgegevens achter te laten.

Lieve mensen, als u schade veroorzaakt aan een geparkeerde auto, dan valt dit onder uw aansprakelijkheidsverzekering en niet de autoverzekering, zodat de door u opgebouwde no-claim niets eronder te lijden heeft. Dit weten wij toevallig, omdat zoonlief een keer schade heeft veroorzaakt aan een geparkeerde auto.

In ieder geval is van twee deukjes nu helemaal niets meer te zien. Het derde deukje was een vrij diep deukje, tegen de stijlpost van een portier en dus op ooghoogte. Heel irritant om elke keer tegenaan te kijken. Tot onze grote verrassing is deze nu zodanig gerepareerd, dat het geen doorn in het oog meer is. 

G E W E L D I G ! 

Van aankomst met deukjes tot vertrek zonder deukjes heeft het allemaal niet meer dan één uur geduurd. Bij vertrek kregen we zelfs een zak dropjes mee en hadden wij ook nog tijd om even 's-Hertogenbosch centrum te bezoeken.

Dit is één van de meest geweldige acties, die ik ooit ben tegengekomen. Wij hebben toen in totaal zo'n € 165,- bespaard. Meer bedrijven zouden hieraan een voorbeeld kunnen nemen.

Hebt u ooit een soortgelijke andere serviceactie meegemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten